Ford indfører kontaktløs service, der holder kunder trygt kørende

26-03-2020

Som følge af COVID-19’s udbredelse har Ford indført særlige forholdsregler hos samtlige af virksomhedens danske forhandlere og værksteder for at mindske smitterisikoen så vidt muligt. Det indebærer blandt andet et 'no touch'-koncept med kontaktløs service og skærpet desinficering af både prøvetursbiler og kundebiler til service.

Selvom Fords danske hovedkontor så vidt muligt arbejder hjemmefra i øjeblikket på linje med myndighedernes anbefalinger, holder Fords danske forhandlere og værksteder fortsat åbent.

For at holde både privatkunder og erhvervsdrivende godt kørende har Ford i både Danmark og Europa indført kontaktløs service hos virksomhedens forhandlere og værksteder, der så vidt muligt mindsker risikoen for smitte. Det er helt afgørende for Ford at understrege, at både kundernes og medarbejdernes sundhed og velvære er af højeste prioritet.

Det betyder blandt andet, at der tilbydes fri håndsprit hos samtlige Ford-forhandlere, mens klargøringen af Fords biler til prøveture og kundebiler afleveret til service m.m. også er blevet væsentligt skærpet med omhyggelig afspritning af alle berøringsflader og brug af engangshandsker.

”Vi ved, at der stadig er pakkebude og barmhjertige familiemedlemmer derude, der knokler for at levere alt fra dagligvarer til medicin til kunder og trængende familiemedlemmer. Vores kontaktløse service giver vores kunder den tryghed, de har brug for i en tid som denne,” udtaler Massimo Pasanisi, salgsdirektør for Ford Europas eftermarked.

Fords kontaktløse service omfatter:

  • Fords medarbejdere giver ikke længere hånd – men byder som altid velkommen med et smil.
  • Der tilbydes fri afbenyttelse af håndsprit.
  • Ford er opmærksomme på antallet af gæster hos hver enkelt forhandler og holder en vis afstand i det fysiske rum – både mellem kolleger og kunder.
  • Kunder kan aflevere deres bilnøgle i hos Ford-forhandlerens nøgleboks, så der undgås fysisk kontakt.
  • Ford tilbyder også at aflevere kunders bilnøgler uden nogen form for fysisk kontakt – sammen med eventuel faktura og dokumentation for udført service eller reparation.
  • Hvis man som kunde har en bil, der skal serviceres, sender Ford-forhandleren et gratis Video Check, så man kan følge nøjagtigt med i, hvad der skal udbedres.
  • Alle Fords medarbejdere, som er i berøring med kundebiler og klargøring af prøvetursbiler, bruger i denne tid engangshandsker.
  • Kunde- og prøvetursbiler afsprittes omhyggeligt på alle berøringsflader inden overlevering, herunder bilnøgle, rat, gearknop, håndbremse, ind- og udvendige dørhåndtag, trykskærme samt andre knapper omkring førerpladsen.
  • Der tilbydes udendørs udlevering af biler – både efter service og til prøveture.

Kunder er derudover velkomne til at tage kontakt til Ford på [email protected] i tilfælde af spørgsmål. 


Følg Ford på Mynewsdesk – Facebook – Ford.dk

Kontakt osSe flere nyhederGå til MyNewsDesk

Nyheder og events

Aktuelle kampagner

Se tilbud fra Auto-Cramer A/S

Nyheder og events

Se nyheder fra Auto-Cramer A/S